ponedjeljak, 21. studenoga 2011.

Odgoj djece u islamu - majcino mlijeko

Sa dolazkom vaše bebe, došao je i novi Rizk, odnosno nafaka, a to je majčino mlijeko. Allah s.w.t. je odredio dojenje za ljude i mnoge životinje.
Allahovi poslanici su tokođer bili dojeni. Allah s.w.t. je nadahnuao Musaovu a.s. majku da stavi svoju bebu, Musaa a.s., u korpu a zatim u rijeku kako bi ga spasio od faraonove odluke da ubija mušku djecu. Faraonova familija ga je našla i poželjeli su ga sačuvati, a zatim su mu tražili dojilju koja bi ga mogla dojiti, i Allah dade da Musa a.s. odbije sve dojilje osim svoje vlastite majke.

Poslanik Muhammed s.a.w.s. je bio dojen od strane svoje majke Amine, zatim Suwejbe koja je bila robinja njegovog amidže Ebu Leheba, Ummu Ejmen i Halime es-Sadije. (Biljezi Ibn Hibban, ebu Dawud i ostali od Abdullah bin Džafera)
Njegova s.a.w.s. djeca su također dojena. Njegov sin Ibrahim je imao dojilju kao što se nalazi u hadisu a kada je preselio na ahiret imao je samo jednu godinu i deset mjeseci. Znači, bila su mu ostala još dva mjeseca za dojenje, tako da se pernosi hadis od el Bera bin Aziba da je Poslanik s.a.w.s. rekao: "Za njega (Ibrahima) ima dojilja u Džennetu." (Bilježi Buharija)
Tek u modernom vremenu su postale popularne razne vještačke formule, kravlje i kozje mlijeko, jer su majke za željom za karijerom izašle iz svojih domova i ostavile ovaj uzvišeni posao koji im je Allah odredio, pa su otišle da služe druge umjesto svoje vlastite porodice.
Allah Subhanehu we te'ala nam govori o preporučljivom vremenu za dojenje u sljedećim ajetima:
"Majke neka doje djecu svoju pune dvije godine onima koji žele da dojenje potpuno bude."
(el-Baqara, 233)
" Mi smo naredili čovjeku da bude poslušan roditeljima svojim. Majka ga nosi, a njeno zdravlje trpi, i odbija ga u toku dvije godine."
(Luqman, 14)
Pogledajte samo kolika je važnost dojenja! Naš Stvoritelj je to čak spomenuo u Plemenitom Kur'anu na nekoliko mjesta. Dobro je poznato da je dojenje najbolja hrana za novorođenče. Pruža mu sve što mu je potrebno: čisto je i stelirizovano, prave je temperature, svježe je, lahko je za probavu, sadrži antibiotike i anti-alergene i stvorio ga je Allaha baš onako kako je potrebno bebama. Kao rezultat vidjećemo da bebe koje su dojenje imaju čvršći imunitet, i manje infekcija. Ali to nije sve. Naučnici su se složili da beba uz dojenje dobija i mnoge psihološke i emocionalne koristi. Neki su rekli da se dobre osobine majke prebace na djete kroz dojenje. Dijete osjeća bezgraničnu udobnost i sigurnost uz majčinu blizinu i posebna veza između njih na taj način jača, toliko da je islam dao ženi koja nije muslimanka a doji dijete status pomajke, a njena djeca su mu polubraća i polusestre s kojima ne može stupiti u bračni odnos. Kao što je Poslanik s.a.w.s. rekao:
"Uistinu je Allah zabranio brak između rodbine po mlijeku, kao što je zabranio i brak između rodbine po krvi."(Biljeze Buhari, Muslim i ostali)
Zar nam treba veći dokaz značenja veze sačinjenom kroz dojenje? Dozvoljeno je da se supružnici dogovore i da uz obostrani pristanak nađu dojilju za njihovo dijete, tako što će ona imati pravo na plaću za to. Za vrijeme Allahovog Poslanika s.a.w.s. bio je običaj da djecu doje druge žene a ne njihove majke, što je jačalo veze između ljudi, žene bi imale više mahrema itd. . Ovo bi također dosta olakšalo majci ukoliko u tome vidi poteškoća.
U islamu je žena dužna da doji svoje dijete, osim ako ima jak razlog zašto ne bi željela da doji. Dužnost je roditelja- majka je dužna da djetetu pribavi mlijeko, a očeva dužnost je da se brine o potrebama majke pa čak i ako se razvedu.
(Knjiga “Naš Dragocjeni Izdanak” (Aflâdhu Akbâdina) Muhammed al-Džibeli)
Ukoliko roditelji smatraju da bi bilo dijete bolje odbiti od dojenja prije nego se napune dvije godine, mogu to učiniti nakon zajedničkog dogovora.
Na zapadu, iako se dojenje podrazumjeva najboljim načinom za hranjenje djeteta, iapk, neki zdravstveni profesionalci ne oklijevaju savjetovati majke da svojoj djeci daju razne vještačke formule, ili da ih pola doje i pola im daju bocu, iako nemaju dobar razlog za to. Nažalost, mnoge žene muslimanke ih u ovome poslušaju. Naravno, ukoliko ima jak razlog za ovo koji je neizbježan, u ovom slučaju bi dobro bilo oživjeti tradiciju da se djeca daju drugim ženama na dojenje. Ali, često puta naše sestre nasjednu na bocu i formule bez jakih razloga ili možda zbog toga što dijete neće da deblja kao što piše na dokotorovoj mapi. Mnoge žene su se uvjerile da dojenje, iako izgleda teško na početku, uz strpljivost postane lakše. Da, moguće je da se na početku ne budete osjećale udobno, i fizički je naporno za majku jer se majka mora često probuditi rano i nahraniti bebu, gdje bi u protivnom bocu mogao dati bebi svako. Ali moramo se zapitati: Zašto li je Allah dao majci tako vrijedno i važno mjestu u islamu? Zašto ona ima toliko prava nad djecom, pa čak i više nego otac u nekim slučajevima? Zar nije zbog truda koji ulaže? Za bolove koje trpi? Za noći koje provede budna?
Tvoja nova beba je upravo došla iz sigurnog ambijenta gdje su sve njene potrebe bile udovoljene, i bila je tako blizu tebi, a sada je odjednom, u ovom veoma osjetljivom svijetu gdje može biti i gladna, i žedna, ili gdje može osjećati bolove po prvi put. Ti, draga sestro, si joj potrebna, tvoja blizina, tvoja nježnost i briga, tvoja sigurnost koju joj dojenje pruža.
 
Kao što šejh Šuhejb Hasan to fino reče:
"...djetetu je potrebno dojenje u prvih dvije godine života, umjesto mlijeka u prahu koje već u kutijama stoji mjesecima. Rijetko ko bi odbacio svježe voće i povrće i uzeo one u konzervi, ali kad se radi o djetetu često ga hrane sa mlijekom u prahu i hranom iz teglica. Drugo, isto kao što vrpca koja veže dijete i majku dok je ono još u utrobi nosi razne hranjive tvari, tako isto mlijeko nosi razne hranjive tvari i majčine emocije kroz dojenje, tako da mlijeko prenosi njene osobine i emocije djetetu dok ga doji, i beba se osjeća udobno i sigurno."
("Odgoj djece u Islamu" Šuhejb Hasan, str. 153-161)
 
Učenjaci iz prošlosti su također znali značaj majčinog mlijeka i dojenja. Slijedeće je samo isječak Ibnul Qajjimovog, rahimehullah, savjeta u vezi dojenja:
"Bebe bi trebale samo biti hranjene majčinim mlijekom dok im se ne pojave zubi. Njihovi stomaci i probavni sistem (u ranim mjesecima) nije u mogućnosti da podnese (solidnu) hranu. Kad se djetetu pojave zubići, njegov stomak postaje jačim i spreman je za hranu. Uistinu, Allah odgađa dolazak zubića sve dok djetetu hrana ne postane potrebna. Ovo je iz Njegove mudrosti i dobrote, i milosti prema majci i njenim dojkama, kako ih beba ne bi grizla sa svojim zubima.

Bebama treba davati solidnu hranu postepeno, počevši od mehke hrane, kao što je hljeb, ( životinjsko) mlijeko, jogurt, supe...Roditelji ne trebaju biti puno zabrinuti ukoliko dijete bude plakalo i vrištalo iz gladi prema mlijeku. Taj plač uveliko pomaže bebi, trenira njene bokove, širi crijeva, šire se pluća…
Poptuno dojenje je dvije godine. Ovo je pravo bebe - potrebno mu je i nemože bez njega..."
 
("ODGOJ DJECE U ISLAMU" ŠUHEJB HASAN, STR. 161)
 

Nema komentara:

Objavi komentar